zondag 15 augustus 2010

Via de Zwitserse regen naar Bella Italia

Vanochtend om 9.00 uur Charmes verlaten. Via Basel rijden we de in de stromende regen naar de Gotthardpas. We besluiten dit jaar niet de pas over te gaan omdat alles in de (regen) wolken zit en rijden door tot de tunnel. Na een korte file rijden we de 17 km lange tunnel door. Ik ben altijd weer blij als ik weer daglicht zie aan het einde. De vakantiegangers aan de andere kant van de tunnel blijken wel een paar uur in de file te moeten staan. Op een parkeerplaats iets voorbij het lago Maggiore drinken we wat en gaan dan verder op zoek naar een camperplek vlakbij Lugano. De tom tom brengt ons er naar toe maar het blijkt niets te zijn. We besluiten Italie in te rijden (grens 35 km verderop). Zo belanden we om 19.30 op de Camperplaats van Stezzano, een klein stadje onder Bergamo. In Griekenland blijken de twee andere stellen naar Gliki te zijn gereden. Door dit plaatsje stroomt de rivier de Archeron, die volgens de oudheid naar de onderwereld leidt. Een plaats met veel natuurschoon en heel koud water. We zijn benieuwd of er gezwommen is. Als we naar bed gaan begint het flink te onweren, maar het kijken vanuit je warme camperbedje naar de bliksem is geen straf.

1 opmerking:

  1. het is alweer de een paar dagen geleden dat ik wat van jullie hoorde.
    vanmorgen toen we op weg gingen naar het optreden van moefit in Zandvoort, kwamen Wesley en Cheryl met een bijzondere plant om mij te feliciteren met mijn verjaardag,
    vanwege het gele emmertje eromheen, staat hij nu op de tuintafel.
    het optreden van Katinka en Jan als DE zangers van de groep was geweldig, ik ben apetrots op ze. de halve familie Groeneveld was er, dus het werd een leuk feestje.
    gelukkig bleef het heel de dag droog.
    het was Carel zijn kadootje voor mijn verjaardag, onmdat ik al zolang graag eens naar een optreden wilde.
    alle goeds Oma.

    BeantwoordenVerwijderen