maandag 19 september 2011

Terug op Hollandse bodem

Na een rustige bootreis komen we zaterdagochtend aan in Venetie. Het blijft leuk om met zo,n schip door het grand canal te varen en zo,n uitzicht te hebben op deze bijzondere stad. Om 10.00 uur rijden we de grote weg op richting Milaan. Onderweg helaas twee keer in de file. Bij de grens Italie- Zwitserland zien we dreigende wolken en een half uur later barst het indedaad los. Omdat we zo hoog rijden zitten we midden in de enorme onweersbui. Nou, het stof op de campers (van bijna 5 weken) is er snel af op deze manier. Gelukkig hebben we twee fantastische chauffeurs die ons ondanks het lechte zicht veilig op de weg houden. Na de Gothardtunnel maken we even wat te eten en rijden het laatste deel naar Frankrijk. In Saverne slapen we heerlijk op de camperplek (Saverne) waar we onze reis ook begonnen. Het regent nog steeds en het is maar 16 graden. Voor het eerst op deze vakantie moeten de dekbedden op bed. Om 24.00 uur liggen we allemaal onder ons dekbedje en vallen met het geluid van de regendruppels al snel in slaap. Zondagochtend vertrekken we om 8.30 vanaf Saverne. Alles verloopt gladjes en na een tankstop in Luxemburg rijden we naar de grens van Nederland. Bij Hazeldonk stoppen we om afscheid te nemen van De van Gogh. We hebben samen het weer fantastisch gehad. In Griekenland hebben we uitgerekend dat dit waarschijnlijk de 18de of 19de gezamelijke zomervakantie is. Tja, dan gaat alles vanzelf en altijd relaxt. We hebben genoten van onze campers die weer op de meest mooie plaatsen een plek vonden. De Grieken zijn gastvrij, oprecht en vriendelijk.Ook niet onbelangrijk, het eten is heerlijk.De natuur is prachtig en voor camperaars een paradijs wat betreft vrij camperen. Griekenland is divers en qua uitgave voor ons zeer goedkoop. Griekenland heeft ons hart gestolen dus wat ons betreft............................volgend jaar weer!! JASSAS

LOES ERNST ROB CONCHITA

1. Vanmorgen even jullie laatste verslagen gelezen. Toch nog even een onverwacht ongelukje met Ernst, maar met jullie als goed team is het goed afgelopen. Het zal wel goed wennen zijn met het weer in nederland! Op deze vakantie zul je weer een jaar moeten teren.
    We zijn benieuwd naar de verhalen en de foto's als we elkaar weer zien. Tot gauw!